Idän Pikajuna, Compagnie Internationale des Wagons-Lits -yhtiön mekaaninen, hopeoitu taskukello
Tutustumistarjous
Ei kestoa koskevaa sitoumusta

1 hopeidun taskukellon "Idän Pikajuna"
+ 1 historiikin
+ 1 hopeoidut vitjat

6,90 € Maksuton toimitus


Henkilötiedot

Idän Pikajuna, Compagnie Internationale des Wagons-Lits -yhtiön mekaaninen, hopeoitu taskukello

Hemmottele itseäsi hienostuneella ja laadukkaalla taskukellolla! Upean mekaanisen kellon liikkuvat osat – rataskoneisto, hillike, spiraalijousi ym. – ovat näkyvissä. Kyseessä on todellinen pieni mestariteos, jonka kantta koristaa tunteita herättävä kuva: Itävallan rautateiden legendaarinen kkStB 310, joka vetää täydellä höyryllä perässään Idän pikajunaa!


Hanki itsellesi höyryveturien kulta-aikaa kuvaava aito, mekaaninen kelloseppätaidon mestariteos

Editions Atlaksen tarjous koskee tyylikästä ja huolellisesti valmistettua taskukelloa. Siinä yhdistyvät kaksi mekaniikan saavutusta. Ne ovat vaikuttava ja ainutlaatuinen kkStB 310 -veturi sekä mekaaninen kello, jonka hienostunutta liikettä voit seurata kellotaulun läpi. Tämä on taskukello, jonka poimii mielellään käteensä. Sen hopeinen pinta ja kanteen kaiverrettu veturin nimi hivelevät silmää kerta toisensa jälkeen. Yksityiskohdat ovat upeita: kellotaulu tyylikkäine roomalaisine numeroineen, Breguet-tyyliset osoittimet, kuva Idän pikajunasta höyryn keskellä täydessä loistossaan kiihdyttämässä kohti Konstantinopolia!

Luurankorakenne tuo monimutkaisen tekniikan näkyville luotettavassa kellokoneistossa, jossa on ankkurikäynti ja jouset
Kannessa taiteilijan maalaus kkStB Reihe 310:sta

Kellon läpimitta noin 4,2 cm

Idän pikajuna – luksusta ja unelmia kaukomaista

Höyryveturien kulta-ajan kuuluisimpiin vetureihin kuului kkStB 310, jota monet asiantuntijat pitävät myös yhtenä aikansa kauneimmista. Veturin suunnitteli Karl Gölsdorf, ja se oli Itävallan rautateiden todellinen helmi. Se oli 21,4 metriä pitkä, ja siinä oli 1 800 hevosvoimaa. Ei suinkaan ole sattumaa, että sen menneisyys liittyy läheisesti Idän pikajunan, Orient Expressin, historiaan. Euroopan kaikkien aikojen myyttisintä junaa saattoi vetää vain maineikkain veturi, KKSTB 310. Niiden yhteinen matka kesti vuodet 1911–1914.

Idän pikajuna oli oikeutetusti yksi maailman kuuluisimmista luksusjunista. Se symboloi idän eksotiikkaa, unelmia kaukomaista ja yhteiskunnan ylimpien luokkien julkeaa rikkautta. Vain äveriäimmillä matkustajilla oli varaa luksusluokan makuuvaunuihin ja hienostuneisiin aterioihin ravintolavaunuissa.

Kuvitettu pienoishistoriikki

Ainutlaatuisen kellosi mukana saat historiikin, josta voit lukea taustatietoa kellosta.

 

Painettu laadukkaalle kiiltävälle kartongille, koko avattuna 45 x 15 cm.

Olet nyt ainutlaatuisten "Glory of Steam"- muistokellojen keräilijä

Tuskin mikään muu kone kiehtoo paljon kuin teräksen, hiilen, tulen ja veden vuorovaikutuksella toimiva höyryveturi. Tämä ainutlaatuinen korkealuokkaisten muistotaskukellojen kokoelma tuo mieleen legendaariset veturit, jotka antavat mielikuvan 1900-luvun alkuaikojen voimasta, liikkuvuudesta ja rautatieromantiikasta. Jokaisessa perinteisin tavoin valmistetussa aikaraudassa käytetään tarkkaa mekaanista kellokoneistoa.

 

Tämän kokoelman tekee ainutlaatuiseksi kellon kanteen painettu maineikkaan höyryveturin kuva: korkeaa laatua edustava taiteellinen ja tarkkapiirteinen maalaus. Jokaisen mallin mukana tulee asiakirja, jossa esitellään kellon tekniset yksityiskohdat ja kunkin höyryveturin taustalla oleva tekninen asiantuntemus kyseisellä aikakaudella. Tilaa itsellesi vielä tänään ainutlaatuinen taskukello tästä vertaansa vailla olevasta kokoelmasta.

Lahjasi:

1. lähetyksen mukana:

- 1 hopeoidut vitjat

 

2. lähetyksen mukana:

- 1 laatikko infolehtisille

- 1 nostalginen Mallard-aiheinen kuvataulu

Koko: 17,5 x 25 cm

- 1 kelloteline mielikellosi esittelyä varten

Korkeus: 13 cm, hopeanvärinen metalli

 

3. lähetyksen mukana:

- 1 hyllykkö autoille ja metallilaatta

Ostoskorisi

Tuote

määrä

hinta

Poista

Yhteensä ilman toimituskuluja

Toimituskulut

Yhteensä